ODCHUDZANIE: na sucho to nawet trawa nie rośnie

poranny urobek orbitrekowy z pustym żołądkiem okazał się totalną porażką.
nie wiem, skąd u rozmaitych “specjalistów” pomysł treningów na czczo?
że niby będę spalać więcej tłuszczu? czy spalać się? bo różnica jest zasadnicza.

orbitrek

brak paliwa skutkuje u mnie wydolnością na poziomie zero,
zadyszką, zawrotami głowy – mimo wypicia w trakcie 1,5l wody mineralnej –
oraz jakąś bliżej nieopisaną rozpaczą egzystencjalną w obrębie rąk i nóg.
po zejściu z orbitreka byłam mocno rozczarowana, bardzo niepocieszona
i po prostu zła. coś czarno widzę tę moją (planowaną) wiosenną smukłość.

tumblr_mo0wq0gMm91qco6lmo1_500

zlana potem, czerwona z wysiłku i zjebana jak koń po wielkiej pardubickiej
na czworaka doczołgałam się pod prysznic, gdzie pod strumieniem gorącej wody
dochodziłam do siebie przez kolejne pół godziny (także psychicznie),
przyrzekając sobie solennie, że nigdy więcej nie urządzę takiej masakry energetycznej.

tonotdo

podczas suszenia włosów postanowiłam jednak znaleźć odpowiedź
na palące żywym ogniem w mięśniach pytanie – żreć przed treningiem czy zaniechać?
a że akurat wczoraj – tak! dopiero wczoraj! – polajkowałam na fejsbuniu
fan page niejakiej Ewy Chodakowskiej, sprawdziłam i znalazłam to:

Co jeść przed i po treningu?
• Jeśli trenujesz rano
• Posiłek przed treningiem (7.00-8.00)- jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia (śniadanie),
ważniejszy niż ten przed treningiem popołudniowym, czy wieczornym.
Budzący się organizm potrzebuje energii do przejścia z trybu odpoczywania w ciągu nocy,
do wysokiej aktywności zarówno na treningu jak i w ciągu dnia.
Jeśli ominiesz posiłek przed porannym treningiem, organizm będzie pracował na „niskich obrotach”-
nie będziesz miała siły na aktywność fizyczną i zamiast gubić zbędne kilogramy,
organizm będzie odkładał tłuszcz w niechcianej „oponce”.

Śniadanie zjedz na 1-2h przed treningiem. Nie będziesz się czuła ociężale,
a składniki pokarmowe zawarte w posiłku zostaną wykorzystane w największym stopniu.
Najlepszym źródłem energii w pożywieniu są węglowodany złożone –
pieczywo pełnoziarniste, muesli, granola, płatki zbożowe, kasze, brązowy ryż i makaron.
W połączeniu z produktem mlecznym (mleko 1,5%tł., jogurt naturalny, maślanka, kefir,
ser twarogowy, serek wiejski) i warzywem lub owocem stworzą pełnowartościowe,
energetyczne śniadanie.

healthyfood

Przykłady posiłku przed treningiem rano:
• Owsianka z bananem + szklanka soku warzywnego
• 3 Kanapki z chleba pełnoziarnistego z serem twarogowym, pomidorem i kiełkami + herbata z miodem
• 3 Kanapki z chleba pełnoziarnistego z sałatą, papryką, szczypiorkiem + serek wiejski + szklanka mleka 1,5%tł.
• Mleko z płatkami owsianymi i suszonymi owocami
• Jogurt naturalny z granolą, orzechami i gruszką + 2 kromki chleba chrupkiego + woda z cytryną

• Posiłek po treningu (11.30-12.00) – jego zadaniem jest regeneracja zużytego glikogenu
i energii zużytej podczas treningu. Podstawę tego posiłku stanowi białko –
chude rodzaje mięsa (kurczak bez skóry, mięso z indyka, cielęcina, chuda wołowina),
ryby, owoce morza, rośliny strączkowe. Dodatek warzyw/owoców zapewni uzupełnienie
wypoconych składników, węglowodany uzupełnią energię.

Przykłady posiłku 30 min po treningu:
• Jogurt naturalny z kiwi i płatkami migdałowymi
• Koktajl bananowy z siemieniem lnianym
• Serek wiejski z pomidorami, orzechami włoskimi i płatkami zbożowymi
• Chleb chrupki z humusem
Przykłady posiłków 1-2h po treningu:
• Pierś z kurczaka na rukoli z awokado i ziarnami słonecznika
• Gotowana ciecierzyca z pomidorami z dodatkiem chleb pełnoziarnistego
• Potrawka z cielęciny z komosą ryżową
• Gotowana na parze ryba z surówką z marchwi, jabłek, siemienia lnianego z kus-kusem
• Kasza jaglana z mango i twarogiem
Oprócz posiłków, pamiętaj o piciu dużej (1,5-2l) ilości wody.

gagaeat

acha, czyli jednak żreć. no to jak będę wstawać o 6.00 i jeść śniadanie,
to o 7.00 mogłabym już wtrabaniać swoją mutant-masę na orbitrek
i popierdalać na nim tak z godzinkę. potem szybki prysznic i do pracy.
i tak dzień w dzień. a po południu? wieczorem? mogę jeszcze coś ćwiczyć?
nie wiem, może tę Chodakowską. co prawda na forum SFD wszyscy się z niej śmieją,
odradzają i kpią, ale – do cholery! – tyle lasek ćwiczy i jakieś tam efekty chyba są…?

fat-aerobics-o

 

 




 

 

Dołącz do Zazie na Facebooku!

 

więcej na:

http://zazie.com.pl/odchudzanie/

odchudzanie_banner

 

     
↓  SKOMENTUJ PRZEZ FACEBOOKA ↓ 

6 komentarzy

  1. Chodakowska IMO jest trochę śmieszna z tą misją życiową, ale ćwiczenia są okej. Mnie bardzo podnosiło na duchu „wiem, że jest ci ciężko, zaraz kończymy, jeszcze pięć razy” jak kiedyś dawno, dawno miałam mały epizodzik z Chodakowską. A efekty podobno są, więc myślę, że spróbowanie tego nie jest złym pomysłem.

  2. trochę mi się Chodakowska znudziła, większą różnorodność ćwiczeń znajdziesz na YT fitness blender – mają też swoją stronę. Podoba mi się, że są całe zestawy -ponadgodzinne, dosyć ciężkie, albo krótsze, mniej lub bardziej intensywne, na określone partie ciała. Niestety, same ćwiczenia działają tak sobie. Powoli się skłaniam do wdrożenia jakiej diety :)

  3. Tyy koleżanko:) to jak już sobie tak ładnie obiecałaś, że postarasz się odpisywać na komentarze, to raz jeszcze z ciekawości szczerej pytam, czy Zazie to Zazie w metrze ?:) Oczywiście, że trawa przede wszystkim nie rośnie na suchara :) Sylwia

  4. ależ do aktywnosci fisycznej niebędne sa węglowodany, inaczej organizm czerpie energię z mięśni, poniekąd zjada je. skutki odczuwane sa dokładnie takie, jak opisujesz. próbowałam na czczo jeździc na łyżwach – tragedia. zero siły.
    najpierw lekki posiłek – np. kasza, warzywa (weglowodany złozone) i dopiero ćwiczenia.
    potem przez godzinę zero szamania i podobno pic tez nie wolno, żeby nie spowalniać spalania, ale tego już nie jestem pewna.

    1. Do treningu cardio rano niekoniecznie potrzebujesz porannego posiłku. Wszystko zależy od tego, jak Twoje ciało na to reafuje. Ja mogę spokojnie biegać rano bez zjedzenia śniadania. Jednak ćwiczenia siłowe lub typowe ćwiczenia fitness – posiłek obowiązkowo. A co do Twojej teorii o niejedzeniu po wysiłku- totalna głupota. Po treningu trzeba uzupełnić węglowodany, pić jak najbardziej, zawsze! Kto wymyśla teorie, żeby nie pić godzinę po treningu? Polecam trochę poczytać w necie o tym jak i co jeść przed/po treningu, bo sobie krzywdę zrobisz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.