ODCHUDZANIE [27]: 7 pytań, które postawią Cię na nogi

dzień 27: sobota, 13 lutego 2016

Dzisiaj przeżywam lekką załamkę na okoliczność koziego białego sera, który z dniem dzisiejszym musiałam odstawić ze względu na – niewielką, bo niewielką, ale jednak – zawartość laktozy. Przekonałam się już przez lata, że za opłakany stan mojej cery odpowiada m.in. krowie mleko, bogate w syf wszelaki oraz wspomniana laktozę.

gross

Nie piję go, ani nie jem żadnych jego pochodnych, od ponad 2 lat i choć stan mojej cery dzieki temu znacznie się poprawił, to nadal – w wieku lat 38 – zmagam się z trądzikiem, stanami zapalnymi i nadprodukcją sebum, co doprowadza mnie do rozpaczy, bo nigdy nie wiem, w jakim stanie, moja uwielbiająca niespodzianki skóra, przywita mnie co rano i jak bardzo będę pragnęła schować się z rozpaczy pod wannę.

acne

Po niemal miesięcznej kuracji Atredermem i piętnastu warstwach złuszczonej skóry – z przerażeniem stwierdzam, że „pod spodem” moja cera nadal w najlepsze robi to samo – zapycha się niemiłosiernie! Tak więc, z bólem serca, odstawiłam dziś ostatnie, śladowe, źródło laktozy. Zobaczymy, czy to cokolwiek pomoże.

 

♦ WAGA:    po wczorajszym butter chickenie ważę zapewne pindylion ton
♦ ILOŚĆ WYPITYCH PŁYNÓW:    może słodkie pisesie i kiciusie zmotywują mnie do picia wody…?

water19

♦ SUPLEMENTY:   multiwitaminy i żelazo
♦ POSIŁKI:   bez większych grzechów

śniadanie:    omlet z pieczarkami

obiad:   potrawka z ciecierzycy z warzywami

kolacja:   pieczony dorsz z cykorią i pomidorami

♦ AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA:   szamotanina z Miszurem u weterynarza i zakupy w Carrefourze się liczą? :P
♦ SAMOPOCZUCIE:  zadowalające.
♦ GRZECHY i WYSTĘPKI:   brak.
♦ MOTYWACJA:   jestem pełna nadziei i gotowa do poświęceń

clean-eating-motivation

♦ PIOSENKA DNIA:    Blur „Song 2”

♦ KOMENTARZ:   tak się mniej więcej dzisiaj czuję.

 

 

♦ PSYCHOLOGICZNY PROGRAM ODCHUDZANIA wg dr Judith S. Beck – dzień 027

zadanie 27:  Opanuj technikę 7 pytań

Nie sądzicie, że dr Beck zmusza nas czasem do rzeczy niemal niemożliwych? Na przykład do… rozmawiania ze sobą samą na spokojnie, bez złości, frustracji, wymówek i ciągłych oskarżeń. Do zadawania sobie rzeczowych pytań, zastanawiania się nad prawdziwymi powodami swoich decyzji dietetycznych i racjonalnego ograniczania impulsów żywieniowych.
Bardzo ładnie to wszystko brzmi i wygląda, kiedy czytamy o kolejnych technikach, siedząc przed komputerem z kubkiem kawy, po zjedzeniu zdrowego śniadania, pełna optymizmu i konstruktywnych planów odchudzaniowych na następne dni, ba! nawet tygodnie. Wierzysz, że wszystko będzie dobrze, bo w końcu – jakby nie patrzeć – wszystkie jesteśmy dorosłe, odpowiedzialne i myślimy o własnym zdrowiu, więc zdroworozsądkowe i oczywiste w swej prostocie porady dr Beck pomogą nam przejść przez każdą trudną sytuację na drodze do osiągnięcia naszej wymarzonej wagi.

Serio?

Jasne, zwłaszcza wtedy, gdy dopada nas obezwładniająca żądza, histeryczny głód i obsesyjna zachcianka…

eat5 eat4 eat3 angry2eat2 eat1  angry1

No ale dobra, posłuchajmy, co ma dla nas dzisiaj nasza poczciwa dr Beck:

Masz już Listę Myśli Sabotujących (TUTAJ), a także Listę Błędów Myślowych (TUTAJ).
Dzisiaj sporządzisz dodatkowe Karty Reakcji, które pomogą Ci skuteczniej reagować na te myśli. (…) Z czasem zaczniesz odruchowo reagować na myśli sabotujące.

Przejrzyj swoje własne (zapisane ostatnio) myśli sabotujące i zastanów się nad każdą z nich, zadając sobie pytanie: “O czym chcę pamiętać następnym razem, gdy ta myśl przyjdzie mi do głowy?”. Zanotuj swoją reakcję, stosując przedstawioną poniżej technikę. Nie wszystkie pytania będą pasowały do każdej myśli sabotującej, ale niektóre reakcje warto sobie zanotować.

 

TECHNIKA 7 PYTAŃ

1. Jaki błąd myślowy popełniam?
2. Co świadczy o tym, że ta myśl może być fałszywa (lub nie całkiem prawdziwa)?
3. Czy istnieje inne wyjaśnienie lub inny sposób spojrzenia na tę sprawę?
4. Jaki jest najbardziej prawdopodobny wynik tej sytuacji?
5. Jaki jest skutek tego, że ta myśl mnie przekonuje? Jaki może być rezultat zmiany myślenia?
6. Co powiedziałabym przyjaciółce lub bliskiej osobie, gdyby była w podobnej sytuacji i miewała takie myśli?
7. Co powinnam zrobić?

question

Oczywiście, że popełniam błąd myślowy nr 5 i 3/4, ta myśl jest fałszywa, istnieje milion innych spojrzeń na tę sprawę, rezultat takiego myślenia będzie katastrofalny i brzemienny w skutki, a wynik tej sytuacji zapewne będzie chujowy, o ile nie zastosuję się do rad dr Beck. Dlatego muszę być superbohaterką, poradzić przyjaciółce, aby nie żarła tej pizzy oraz sama też nie powinnam tejże wpierdolić.Hell, yeah!

wonderwoman1

Myśl sabotująca:

Nie panuję nad sobą i nad jedzeniem

1. Jaki błąd myślowy popełniam?
Przesadzam.

2. Co świadczy o tym, że ta myśl może być fałszywa (lub nie całkiem prawdziwa)?
Panuje nad sobą nieustannie w innych sprawach, np. w pracy. Robię wiele rzeczy, na które nie mam ochoty i nie robię wielu rzeczy, na które mam ochotę. Właściwie często też panuję nad sobą, jeśli chodzi o jedzenie.

3. Czy istnieje inne wyjaśnienie lub inny sposób spojrzenia na tę sprawę?
Potrafię nad sobą panować, ale akurat teraz nie chcę.

4. Jaki jest najbardziej prawdopodobny wynik tej sytuacji?
Oprę się zachciankom, gdy stanowczo powiem sobie: NIE MA MOWY i zajmę się czymś innym.

ilikefood

5. Jaki jest skutek tego, że ta myśl mnie przekonuje? Jaki może być rezultat zmiany myślenia?
Jeśli uwierzę w myśl sabotującą, to ulegnę pokusie, a później będę czuć się podle. Być może nawet nie stracę w tym tygodniu na wadze i następnym razem będę jeszcze bardziej podatna na tę myśl.

6. Co powiedziałabym przyjaciółce lub bliskiej osobie, gdyby była w podobnej sytuacji i miewała takie myśli?
Powiedziałabym jej, że jest w stanie nad sobą zapanować, jeśli tylko zechce. Oraz że nie chcę, aby później żałowała, jeśli teraz ulegnie pokusie.

7. Co powinnam zrobić?
Powiedzieć sobie: NIE MA MOWY i przestać myśleć o jedzeniu!

 

heardme

 

przykładowa Karta Reakcji na tego rodzaju myśl sabotującą:

To nieprawda, że nie potrafię nad sobą panować.
Po prostu nie chcę nad sobą panować w tym momencie.
Ta pokusa jest silna, ale mogę się jej przeciwstawić i to na wiele sposobów.
Jeśli mi się uda, sprawi mi to ogromną satysfakcję.

 

 

 

 

 

 

 

Dołącz do Zazie na Facebooku!

 

więcej na:

http://zazie.com.pl/odchudzanie/

odchudzanie_banner

 

     
↓  SKOMENTUJ PRZEZ FACEBOOKA ↓ 

4 komentarze

  1. Pingback: ODCHUDZANIE [37]: Calm your tits, dziewczyno | Zazie

  2. Pingback: ODCHUDZANIE [41]: Niby już wszystko wiesz o odchudzaniu... | Zazie

  3. Pingback: ODCHUDZANIE [40]: Nie odkładaj życia na później | Zazie

  4. Pingback: ODCHUDZANIE [34]: Jak masz problem to go rozwiąż. Albo i nie. | Zazie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.